15% rabat på alle vores service til nye kunder Ring i dag 47 47 47 49

Spørgsmål

Nedenfor er en liste over ofte stillede spørgsmål om reparation af dit køretøjer.Send dit spørgsmål til os

Disse er generiske serviceanbefalinger, der udelukkende er baseret på tid eller kilometertal, ikke på visuelt udseende eller måling. Deres formål er at forlænge dit køretøjs levetid og hjælpe med at forhindre nedbrud. Dit køretøjs krav kan variere afhængigt af kørevaner og/eller anbefalinger fra brugervejledningen. Tjek din instruktionsbog og med din automekaniker for detaljer.
Du kan muligvis se, at dit benzin eller diesel forbrug falder ved en tuning. Normalt anbefales det ikke, da moderne biler nu om dage er optimeret til at yde, hvad motoren kan klare. Oftest er det ældre og diesel drevne man anbefaler en justering af forbrændingen i motoren. Tal med en professionel tuning ekspert, og køb ikke tuningskit.

Tilsætningsstoffet i olien begynder at nedbrydes, så snart det varmes op til høje temperaturer. Motoren i dit køretøj vil nå over 200 grader næsten hver gang du kører det. Historien har bevist, at 5000 km er et godt interval til at få din motorolie udskiftet, hvis din bil er ny – dog med tiden har det ændret sig til at være omkring 10000 – 12000 km. Det anbefales derfor altid at se efter i din bils servicebog, hvilke intervaller der er ved, hver olie skift. 

Moderne biler er udstyret med oliesensor, som hele tiden holder øje med kvaliteten af olie og kan indikere olieskift. Det anbefales at komme på værkstedet straks efter olielampen lyser. 

Man vil aldrig bare tømme din motorolie ud og påfylde ny olie uden at skifte oliefilteret. Oliefilteret kan indeholde omkring en liter olie. Hvis du ikke skifter oliefilteret, når du skifter motorolie i dit køretøj, kombinerer du din rene motorolie med forringet motorolie, og dette vil mindske effektiviteten af den nye motorolie, du lige har lagt i dit køretøj.

JA. Fejl i en tandrem i mange biler kan resultere i store motorskader. Omkostningerne ved at reparere en motor med en knækket tandrem er meget større end prisen på en tandremsudskiftning.
Der er mange sensorer og computeriserede komponenter, der styrer dit køretøjs motorydelse og emissioner. Når en af ​​disse fejler, lyser “check motor”-lampen bør du, i den nærmeste korte tid tag bilen på værksted. Der vil blive lavet en elektronisk diagnose og mekanikeren kan fortælle dig, hvilke sensor det drejer sig om. Selvom din bil ser ud til at køre fint, er det vigtigt at få løst problemet for at forhindre langsigtede problemer.
Dette er et meget alvorligt problem – hvis din bil overophedes for længe, ​​kan du beskadige din motor. Så hurtigt som muligt, find et sikkert sted at køre af vejen og sluk for motoren! Forsøg ikke at kontrollere væskeniveauet i radiatoren; den varme væske kan forårsage alvorlige forbrændinger. Den bedste ting at gøre er at få din bil bugseret til eventuelt vores værksted.
Batterikabler og terminaler bør rengøres og efterses med jævne mellemrum for at sikre, at de giver en god elektrisk forbindelse.
Syntetiske motorolier kan være et godt valg til højeffekt, turboladede eller superladede motorer. Eller til køretøjer, der bruges til bugsering (især i varmt vejr), og køretøjer, der kører i ekstremt kolde eller varme klimaer. Selvom de er dyrere end mineralbaserede olier, kan syntetiske motorolier forbedre brændstoføkonomien og give længere intervaller mellem skift.
Den mest almindelige årsag er overdreven vridning af bremserotoren. Dette skyldes forkert stramning af hjulene eller hjulnavene, der ikke er ordentligt rengjorte, når rotorerne er installeret efter et bremsejob eller dækrotation, eller det kan være et dårligt nav. Problemet dukker ikke op med det samme, det kan tage et par hundrede kilometers kørsel, eller at få bremserne varme nok til, at vibrationen viser sig. For at løse dette problem skal mekanikeren først afgøre, om rotorerne er skæve, navene er snavsede, eller om det er et dårligt nav. Rotorerne kan bearbejdes, hvis der er nok materiale på rotoren til at bearbejde den korrekt uden at gå under den minimumstykkelse, der kræves for en sikker rotor, eller rotoren skal udskiftes. Hvis navet er problemet, skal det rengøres ordentligt, rotoren geninstalleres, og glatheden og retheden (løbe ud) kontrolleres igen.

Har du et spørgsmål ?

Få svar på dine bilrelaterede spørgsmål af en mekaniker